Duurzamer wegtransport
Wegtransport moet duurzamer! Hierdoor staat de sector voor een grote uitdaging. Urban Mobility Systems biedt een betrouwbare en breed inzetbare oplossing voor uiteenlopende toepassingen van 3,5 tot 50+ tons zero-emissievervoer.
Kansen
Steeds meer fabrikanten, importeurs en eindgebruikers van materieel investeren in geëlektrificeerd logistiek transport. Elektrificatie is om verschillende redenen in opkomst binnen de transportsector. Elektrificatie en automatisering zijn de twee gebieden waarin het meest wordt geïnvesteerd in de transportsector. Urban Mobility Systems ondersteunt klanten bij de overgang naar een emissievrij wagenpark door fabrikanten en importeurs in staat te stellen hun klanten elektrische transportvoertuigen aan te bieden die volledig aan hun wensen voldoen.
Ook aan de behoefte voor laadinfrastructuur is gedacht. Door partnerships met gerenommeerde leveranciers kunnen wij in iedere situatie ook een passende laadoplossing voorstellen. Door onze relaties in de markt van elektrische bedrijfsvoertuigen, het delen van kennis met fabrikanten en importeurs het ondersteunen van eindgebruikers heeft UMS al in het begin van haar bestaan een verfijnde kijk gekregen op kansen en de kosten van bedrijfsmiddelen. Wij blijven daarmee vooroplopen in het aanbieden van up-to-date oplossingen die klanten helpen de elektrische transitie mogelijk te maken.
Kostenbesparing
Een van de grootste uitdagingen binnen de transportmarkt is het bereiken van betaalbare totale bedrijfskosten (TCO). Voor veel bedrijven is de initiële investering in nieuwe technologieën een uitdaging omdat voldoende cashflow beschikbaar moet zijn om de overstap naar elektrische voertuigen te financieren.
Door de introductie van elektrificatie als kostenbesparende technologie kunnen bedrijven echter ook de initiële investering terugverdienen door besparingen vanwege het wegvallen van brandstofkosten en een verminderd onderhoudsniveau. In de meeste gevallen kan men ook in aanmerking komen voor subsidies of belastingvoordelen zoals de Aanschafsubsidie Zero-Emissie Trucks (AanZET), de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA), de Subsidieregeling Schoon en Emissieloos Bouwmaterieel (SSEB), de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil).
Emissiebeperkingen
In veel landen zijn emissiebeperkingen een drijvende kracht achter de overgang naar elektrificatie, en dit zal alleen maar meer worden. Elektrisch transport wordt steeds vaker verplicht wat leidt tot een wijdverspreide versnelling tot de invoering hiervan. Hierdoor ontstaat ook een groeiende behoefte aan overgangsoplossingen met bijbehorende infrastructuur, zoals laadstations. De Nederlandse regering heeft verklaard dat het logistiek vervoer in de Nederlandse steden tegen 2025 emissievrij moet zijn en dat er vanaf 2030 een verbod zal gelden op de verkoop van verbrandingsmotoren. Al het wegvervoer zal tegen 2050 emissievrij moeten zijn. Ook in veel andere landen zoals bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk, Singapore en Israël wil men de verkoop van nieuwe transportmiddelen met diesel- en benzinemotoren tegen 2030 stopzetten.